Начало » За Парафлоу » Новини » Непрекъснати промени в държавния сектор възпрепятстват развитието на дългосрочни проекти

Непрекъснати промени в държавния сектор възпрепятстват развитието на дългосрочни проекти

01.10.2010

Интервю с Николай Аврамов - Управител на Парафлоу Комуникейшънс 

ComputerWorld

Тежката икономическа среда през последните две години засегна с пълна сила цялата бизнес обстановка у нас, а технологичният сектор бе един най-потърпевшите. Родната системна интеграция обаче се оказа основната сила, която успява да задържи над повърхността ИТ сегмента в тази ситуация, а надеждите за излизане от това нерадостно положение се оказаха отново свързани с нея. Един от големите играчи в този сегмент, на който се пада задачата да промени негативното състояние в технологичната сфера в България, е Парафлоу Комуникейшънс. Компанията е един от водещите системни интегратори на българския ИТ пазар и тя е реализирала успешно редица проекти в държавната администрация, финансовия сектор, енергетиката и телекомуникациите, индустрията и образованието. От 2001 г. в Парафлоу е въведена система за управление на качеството в съответствие със стандартите ISO 9001:2000, EN ISO 9001:2000 и BS EN ISO 9001:2000, а през 2009 г. са покрити изискванията на новата версия на стандарта ISO 9001:2008. Сертификатът гарантира качеството на проектирането, системната интеграция, 24-часовата поддръжка и сервиз на информационни, комуникационни, компютърни системи, структурни кабелни системи и търговията с продукти на информационните технологии. В средата на септември 2010 г. Парафлоу чества 15 години от своето създаване. По случай годишнината компанията е с ново юбилейно лого, а освен това системният интегратор направи дарение за 12 хил. лв. на Национална финансово-стопанска гимназия под формата на РС оборудване. Във връзка с развитието на компанията и бъдещите й планове, разговаряхме с Николай Аврамов, управител на Парафлоу Комуникейшънс.

Какво е положението в секторите, в които оперирате?

През първата половина на тази година реално не се случи нищо, а през април ситуацията изобщо не изглеждаше обнадеждаваща. Раздвижването в бизнеса ни започна през май-юни.
В момента работим в три основни сфери: държавна администрация, финансов сектор и производство. В производството ситуация не е особено приятна, а при държавните поръчки положението е още по-лошо. За щастие през последните месеци има някакво раздвижване в държавния сектор, тъй като започнаха да се купуват основно най-необходимите консумативи и оборудване. Финансовият сектор също бе замрял за около година, но в момента също има раздвижване.

Какво предлага Парафлоу в областта на софтуерната системна интеграция?

В момента имаме три продукта в това портфолио - ERP, CRM и един BI продукт. С тях смятаме, че бързо и лесно можем да реализираме добри решения за средните и големите предприятия. Това е нашият фокус. Имаме вече няколко внедряваия. Много интересен беше проектът, свързан с Български пощи. Той започна и завърши доста бързо. Това е едно BI внедряване на QlikView, с което решихме един дългогодишен проблем, натрупан с десетилетия, за консолидиране на данните и осигурихме възможност да се видят резултатите на подразделенията по страната в реално време. Непрекъснатите промени в държавния сектор обаче пречат на бизнеса категоричнои особено на сериозните и дългосрочни проекти.

Върху какви големи проекти работихте през 2009 година?

Миналата година имахме три големи проекта, в които бяха инвестирани сериозни суми, а от наша страна и много усилия. Единият бе в МТСП (Министерство на труда и социалната политика) за промяна на цялата ИТ инфраструктура, който бе стартиран през 2008г., завършихме го септември 2009 г. За съжаление този проект не видя бял свят като реализация. Причината бе в смяната в ръководството на минстерството.
Друг голям прокет беше свързан с развитието на хелпдеск отдела на МФ, който тази година го доразвиваме, той бе на стойнст над половин милион.

Третият голям проект бе реализаран в Национална дирекция по приходите и той е свързан с активната директория там. Между другото Парафлоу отдавна работи в областта на решенията за хелпдеск и контактен център.
Внедреното в НАП ИТ решение за контактен център допълва автоматизираната телефонна услуга към информационния център на агенцията. Благодарение на системата се осъществява проверката на здравноосигурителния статус чрез набиране на ЕГН на клавиатурата на телефона и прослушване на резултата. При допълнителни въпроси системата позволява обаждането да бъде прехвърлено към компетентен служител. Всички услуги в информационния център са интегрирани към системата за управление на приходите и предоставят данни в реално време.

От началото на годината до края на март центърът е обслужил над 60 000 обаждания. За първите няколко дни от пускането на новата услуга 30% от обажданията са били за проверка на здравноосигурителен статус. Ние реализирахме технологичното решение за изграждане на информационния център на НАП през 2008 г., а миналата година, както и в началото на 2010 г., развихме и допълнихме различни услуги. За проекта е използвана технология на Cisco за изграждане на контактен център, базирайки се на успешния опит при внедряването на такова решение в други организации - Cisco IPCC и Cisco CallManager. Технологията осигурява управление на телефонните обаждания на базата на интерактивен гласов портал, предоставяне на автоматични услуги, управление и ескалация на запитвания, запис и индексация на разговорите. Наред с това са използвани и продуктите на Microsoft Windows 2003 Server, SQL Server, SharePoint и Dynamics CRM.

Внедрените технологии позволяват автоматизирано управление на телефонните обаждания - интегрирано със системата за управление на приходите на НАП, бързо и лесно създаване и проследяване на историята на дадено запитване, бърз достъп до информация, касаеща запитването, изпращане на информация по електронната поща, бърз достъп до всички документи. В CRM системата се съдържа база знания, предоставяща информация за най-често срещаните въпроси и отговори, както и препратки към различни документи. Така се осигурява бърз достъп на операторите от контактния център до необходимата информация за предоставяне на компетентен отговор по дадено запитване. Готовите отговори на въпроси и документи могат да бъдат изпращани по електронната поща на запитващите. В SharePoint системата се намира цялата универсална документална база данни, която поддържа всички актуални нормативни и поднормативни актове, указания, инструкции, заповеди, свързани с дейността на НАП. Системата позволява бърз достъп до всички актуални или архивирани документи, бързо и лесно търсене в съдържанието и по заглавието на документа и управление на документалната база. Сред предимствата на това решение е възможността да се извличат анализи и отчети за работата на контактния център, подготвяне и разпространение на бизнес отчети за група потребители.
Тази година проектът получи втора серия. Той е от този тип начинания, които минават от година в година.
Освен в НАП, имаме и немалко други внедрявания в тази насока.

А върху какви проекти работите към настоящия момент?

Във финансовия сектор работим върху два проекта в Уникредит, а още 3-4 проекта очакваме да се случват в близко бъдеще. Стартира RFP (Request for proposal) за един много голям проект за CRM за 6 страни. Там сме в партньорство с един от нашите вендори. Подобен проект може да раздвижи интереса на банките към така наречените бизнес приложения – нещо, върху което ние в Парафлоу работим от 2-3 години много активно.
Реализирахме проект за колцентър в Софарма Трейдинг АД. Работата по него стартира в края на юли. Проектът е на стойност 170 хил. лева, а от възложителя очакват възръщаемост в рамките на три години.
Центърът притежава интерактивно гласово отговаряне за проверка на задължения, наличност на стоки, информация за продукти и промоции; автоматично пренасочване на клиентите към оператор; възможност за провеждане на маркетингови компании и проучване степента на удовлетвореност на крайните клиенти.
Разработката стана за кратък период, с много сериозни времеви ограничения. През октомври т.г. очакваме колцентърът да заработи. Не са много българските предприятия, които ползват подобен тип услуги, а е добре, че се забелязва интерес в тази област.

Очкват ли се големи проекти, в които вие да участвате?

В Обединена българска банка очакваме съвсем скоро да стартираме един проект. Това е много сериозно и голямо начинание, свързано с развитието на тяхната мрежа.
Освен това Минстерството на финансите определено тази година ще ни ангажира вниманието. С подписването на договор с тях ние си реорганизирахме вътрешната структура, за да поемем тази задача, защото тя е доста сериозна. Проблемите в случая са свързани с това, че трябва да се запознаем с процедурите на възложителя, които никак не са малко като обем и като същност. Там са визирани много процедури. Сега от МФ започват да ни предават големи количества информация, с която да се запознаем.
Друг голям проект, който бурно се развива, е свързан с инфраструктурата на телеком оператора blizoo. Той започна в началото на годината с обичайните търгове и продължава в момента. Това е една голяма инвестиция от страна на телекома, а ние отделяме в начинанието немалко усилия.

Интервю на Стефан Станчев

 

Всички публикувани текстове и изображения са под закрила на "Закон за авторското право и сродните му права". Използването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение е забранено.
© 2020 Paraflow Communications Ltd. София 1700, ул. Никола Габровски 79, тел.: 02/ 960 42 00, email: office@paraflow.bg
Facebook LinkedIn Twitter