Начало » За Парафлоу » Новини » Парафлоу - част от проекта "Първа витруална банка в България" на БАКБ

Парафлоу - част от проекта "Първа витруална банка в България" на БАКБ

20.11.2013

БАКБ обяви създаването на виртуална банка – BACB Plus

Новата виртуална банка BACB Plus, създадена от Българо-американска кредитна банка (БАКБ), разширява възможностите на познатото интернет банкиране, допълвайки го с нови услуги, като всички инструменти са интегрирани в единна система, създаваща нова виртуална среда за управление на финансите. Това заяви при представянето на новото решение Цветелина Бориславова, мажоритарен собственик и председател на Надзорния съвет на БАКБ. „Решението ще помогне на клиентите на банката да работят по-лесно, то допълва нашата визия за зелената банка на България с фокус върху земеделието, околната среда, транспорта, добави Бориславова. - Чрез въвеждането на виртуална банка ще намали хартиените документи, обменяни с клиентите, а те ще намалят броя на пътуванията си до нашите клонове и офиси."

Васил Симов, изпълнителен директор и председател на УС на БАКБ,  Цветелина Бориславова, мажоритарен собственик и председател на Надзорния съвет на БАКБ, Славка Вълкова, директор „Виртуална банка и картови плащания“ и Димитър Кехайов, директор „Информационни технологии“ в БАКБ.


BACB Plus представлява цялостна банкова система,

осигуряваща пълен набор от банкови услуги, ползвани дистанционно, включително депозити, разплащателни сметки, дебитни карти, дори кредити. Дистанционните канали са едно от основните преимущества на BACB Plus. Всеки например може да стане клиент на виртуалната банка чрез неприсъствена регистрация, да заяви онлайн дебитна карта, която получава по куриер, а ПИН кодът – с SMS на регистрирания телефон. Виртуално може да се кандидатства и за потребителски кредит до 2000 лв., като проверката, одобрението и отпускането на заема също може да стане онлайн, каза Васил Симов, изпълнителен директор и председател на УС на БАКБ.

За стимулиране на потребителите банката е предвидила и по-благоприятни условия за някои от основните си продукти, например по-висока лихва за тримесечен депозит, дебитна карта без такси за теглене на който и да е банкомат в страната, първата разплащателна сметка е без такса за откриване и с удвоена лихва през първата година, добави Славка Вълкова, директор „Виртуална банка и картови плащания".

Славка Вълкова и Димитър Кехайов

Към виртуалните продукти са добавени редица полезни и потребителски ориентирани функционалности, включително календар на плащанията (показва направени, предстоящи и периодични плащания за конкретен месец), целево спестяване (спестяване за конкретни желания на клиента и проследяване на процеса), портфейл (помагащ за по-лесно управление на финансите), продуктов съветник и др. „Издаването на дебитна карта става чрез подаване на виртуална форма, което е удобно за клиентите от малки градове, в които няма клон на БАКБ. Самата карта ще се достави с куриер до пет дена на избран от клиента адрес, а PIN кодът се праща с SMS", коментира Вълкова.

Тя заяви, че са разработени редица комуникационни канали, които да „доближат" клиента до банката, като освен традиционните способи като телефон и е-поща, са добавени общуване през Skype, онлайн чат, комуникация през Facebooko страница, дискусионен форум, опция за oбратно обаждане. "Има и възможност за изпращане на свободен текст през сайта, като нареждането за дадена банкова транзакция трябва да е подписано с квалифициран е-подпис (КЕП)", добави тя.

Промяна на цялата ИТ инфраструктура

Проектът за виртуална банка надгражда идеята за интернет банкирането с нови услуги и се разработва повече от една година, като е ползван водещ опит от Европа. „Използвахме най-новите технологични постижения, но базирани на индустриални стандарти, намерихме най-добрите системни интегратори, а за част от услугите заложихме на аутсорсинг модела", добави Димитър Кехайов, директор „Информационни технологии" в БАКБ. Новата CRM система концентрира историята на финансовите и други отношения с клиента, дава възможност за генериране на специални оферти, които той вижда директно на портала си и може бързо да ги избере.

Димитър Кехайов, ИТ директор на БАКБ, представя новата платформа на виртуалната банка BACB Plus.


Заложен е цялостен дизайн на банковите процеси и технологии на принципа „всички услуги без посещение в клона". Решението предоставя пълен набор от банкови документи в електронен вид от типа Dropbox и Google Drive, каза Кехайов. Внедрили сме единен достъп за потребителя (single sign-on), като при първоначалната регистрация освен име и парола, потребителят въвежда лична картинка и ключова фраза. Потребител на услугата въвежда парола, само ако показаните картинка и ключова фраза са негови, поясни ИТ директорът. Усъвършенстваният потребителски интерфейс предлага лесни графични указания, като за всяка стъпка и действие има помощници, например при създаване на платежно.

Облачни услуги

Издаването и обслужването на дебитни и кредитни карти, картовите разплащания, helpdesk, работещ в режим 24x7, са изнесени към Борика Банксервиз, т.е. се ползват облачни услуги тип PaaS и SaaS, каза Кехайов. - Това е най-подходящият според нас избор за поддръжка на картови операции." Интернет банкирането, неприсъствената регистрация, електронният документен архив, банковата ИС и системата за многократен достъп са реализирани от BS Technologies. Центърът за обслужване на клиенти и CRM системата MS Dynamics са внедрени и се поддържат от Paraflow Communications, а порталът е разработен от Dais. Мобилна платформа в BACB Plus е разработка на Сирма Бизнес Консултинг.

Създадена е изцяло нова среда за виртуализация под VMware за осигуряване на резервираност, както и за намаляване на времето за разработване, тестване и внедряване на нови софтуерни решения. Внедрена е система за предоставяне на уеб приложения през Citrix Netscaler за подобряване на сигурността на предоставяните от банката услуги, а контактният център е изграден с решения на Cisco и Avaya. Въведено е и наблюдение на средата със SIEM и мониторинг на работата на приложенията (Application Performance Monitoring). „Купихме най-дорото от всички категории продукти и реорганизирахме цялата ИТ инфраструктура на банката", добави Кехайов.

Към статията в Computerworld

 

Всички публикувани текстове и изображения са под закрила на "Закон за авторското право и сродните му права". Използването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение е забранено.
© 2020 Paraflow Communications Ltd. София 1700, ул. Никола Габровски 79, тел.: 02/ 960 42 00, email: office@paraflow.bg
Facebook LinkedIn Twitter YouTube G+
Created by: noavis.com