Начало » Софарма Трейдинг - внедряване на решение за IP телефония в национален мащаб

Ключови факти

  • В ТОП 5 на най-успешните системни интегратори в България
  • В ТОП 20 на най-успешните ИКТ компании в България
  • В ТОП 20 на ИТ доставките по ЗОП за последното десетилетие
  • Представителни офиси в София, Бургас, Варна, Пловдив и Стара Загора
  • Член на БАИТ и AmCham

Клиенти

  • Първите 10 банки в страната
  • Най-големите индустриални предприятия
  • 12 от Топ 100 на компаниите в България
  • 10 министерства и ведомства
  • 6 университета, 3000 училища
  • 400 малки и средни предприятия

Форма за запитвания

Изпратете ни Вашето запитване, като използвате формата тук

Софарма Трейдинг - внедряване на решение за IP телефония в национален мащаб

09.04.2008

Софарма Трейдинг АД, част от групата Софарма, е водещ дистрибутор на лекарствени продукти, медицински консумативи, санитарно-хигиенни материали, витамини, хранителни добавки и козметика. Компанията е създадена през 2006 г. от сливането на дистрибуторите Санита Трейдинг, Калиман РТ, Глобъл Медикъл, Консумфарм и Елфарма. Всекидневно обслужва над 3500 клиенти – аптеки и медицински заведения и извършва около 1000 доставки в цялата страна.

Софарма Трейдинг има 7 регионални дистрибуционни центрове в страната, а главният офис се намира в София. От самото основаване в различните клонове на компанията се ползват смесица от аналогови и цифрови конвенционални телефонни централи. Тяхната поддръжка и администриране се оказват прекалено трудни, а възможностите за разширение и развитие – изчерпани, а въвеждането на нови услуги и функции – невъзможно. Това се превръща в пречка за развитието на компанията, която е ориентирана към качественото обслужване на нарастващия брой клиенти.

Софарма Трейдинг търси системен интегратор с достатъчно опит, който да проектира и внедри най-подходящото решение за тези нужди. Парафлоу Комуникейшънс бе избрано заради опита си в решенията за IP телефония, умението да прилага решенията съобразно бизнес процесите в една организация и политиката си за изграждане на дългосрочно партньорство със своите клиенти, която позволява развитие на решенията и висококвалифицирана поддръжка на системите, казва Милен Михайлов, директор ИТ в Софарма Трейдинг.

В подготвителния етап на проекта Парафлоу работи заедно с ИТ екипа на Софарма Трейдинг, когато се установява, че е
необходимо да се обнови текущата комуникационна инфраструктура
за да може да се внедри новото решение за IP телефония.

Решението обхваща 7-те дистрибуционни центрове на компанията и централния офис. Внедрени са над 200 IP телефона от сериите Cisco 7911, 7941, 7961, 7970 и 7936 като за управление на разговорите е използвано Cisco Unified Communications Manager версия 6.

Осъществена е интеграция с MS Active Directory за по-лесно администриране на потребителите.

Основно внимание е обърнато върху улесняване работата на над 70-те болнични и аптечни дилъри. Всеки дилър използва функцията Extension mobility, която улеснява работата на няколко смени. Чрез тази функционалност всеки от тях може да ползва който и да е свободен телефон, запазвайки своя уникален телефонен номер, без да се налага намесата на администратор за преконфигуриране.

Всекидневно се обслужват от 5000 до 10 000 обаждания към националния номер за поръчки. За правилното насочване на входящите обаждания е използван специализиран софтуер, разработен от Парафлоу за нуждите на проекта.

Едно от най-важните първоначални изисквания на фирмата е всяко обаждане към националния номер да бъде идентифицирано и насочено към конкретния дилър, който обслужва обаждащия се клиент. За целта Парафлоу разработва уникална система, която се интегрира със CRM приложението, Активната директория и софтуера за управление на разговорите

В допълнение към правилното насочване на обажданията се извежда и името на обаждащия се на дисплея на телефонния апарат, което допринася за персонализиране на обслужването.
За връзка към външни телефонни мрежи се ползват, както традиционните ISDN линии, така и свързаност към алтернативен оператор и GSM шлюзове към мобилните мрежи. Връзката към алтернативния оператор използва IP протокол за комуникация, с централизирано обслужване на обажданията. Умелото използване на комбинацията от видове свързаност допринася за близо 2 пъти по-малки сметки за телефония. Телефонната система предоставя висококачествени телефонни разговори като всички телефони поддържат HD аудио кодек, което
подобрява комуникацията и намалява умората при осъществяване на продължителни обаждания

Комуникационната инфраструктура в офисите на компанията е обновена с маршрутизатори от серията Cisco 2800, интегриращи услуги за глас и сигурност и Catalyst комутатори с възможност за PoE. В централното управление е инсталиран гигабит Етернет комутатор от серията 3560, което повишава многократно капацитета на мрежата и скоростта за достъп до съществуващите сървъри.

Решението за IP телефония, комбинирано с експертизата на Парафлоу, подобри като цяло инфраструктурата на Софарма Трейдинг, качествено промени нивото на обслужване на клиентите като предостави гъвкавост и изключително улеснено ползване на предоставените услуги, коментира Милен Михайлов. Според него значително се е подобрило качеството на вътрешната комуникация и са се намалили часовете, които са се отделяли за маловажни задачи от служителите.

 

Всички публикувани текстове и изображения са под закрила на "Закон за авторското право и сродните му права". Използването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение е забранено.
© 2020 Paraflow Communications Ltd. София 1700, ул. Никола Габровски 79, тел.: 02/ 960 42 00, email: office@paraflow.bg
<