- НАЧАЛО
- ПРОЕКТИ
- НАП ПОДОБРЯВА ДИГИТАЛНИТЕ УСЛУГИ ЗА ГРАЖДАНИТЕ И БИЗНЕСА С ИНТЕЛИГЕНТНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ИНФОРМАЦИОННИЯ СИ ЦЕНТЪР
НАП подобрява дигиталните услуги за гражданите и бизнеса с интелигентна система за управление на информационния си център

Парафлоу е системният интегратор, с който агенцията работи успешно вече над 25 години

Интелигентна система за управление на информационния център
Национална агенция за приходите
Публичнен сектор
Изграждане и усъвършенстване на Система за управление на информационния център (СУИЦ) на НАП
Сървъри и бази данни на Microsoft SQL и Microsoft SharePoint; Cisco – IP телефония и контактен център; Система за запис на разговорите CARIN на TC&C; Qlik Sence – система за бизнес анализи.
България
https://nra.bg

Предизвикателства
Информационният център на Национална агенция за приходите е създаден, за да помага на гражданите да получават бърза и точна информация, свързана с декларирането и плащането на данъци и задължителни осигурителни вноски, срокове за подаване на декларации и плащане на задължения. По телефона агентите на НАП предоставят информация за начините на плащане, банкови сметки и нужните платежни документи, както и дават насоки за попълване на данъчните и осигурителни декларации и формуляри. Благодарение на информационния център и неговата свързаност с всички вътрешни системи, клиентите на НАП трябва да могат да правят справки за здравно-осигурителния си статус по телефона или да получават указания как да ползват електронните услуги, предоставяни от Национална агенция за приходите.
От първостепенна важност е изграждането и модернизирането на информационния център, спрямо съвременните дигитални реалности.
Цели
Целта на реализирания от Парафлоу проект за изграждане и технологично усъвършенстване на информационния център на НАП е центърът да бъде единна точка за връзка с гражданите. Ролята на експертите от Парафлоу е да изградят единна интегрирана универсална платформа, чрез която бързо и лесно да се предоставя необходимата информация и не на последно място да има пълна проследимост на всички процеси, които са внедрени в СУИЦ. Това става благодарение на специализирани интргационни интрфейси между отделните компоненти на системите и интеграции към основните информационни системи на НАП.
Решение
Експертите на Парафлоу обновяват и поддържат системите до последните им версии - това са Microsoft сървъри и бази данни, платформи за споделяне - SharePoint; система за обслужване и разпределение на обажданията, която е базирана на Cisco технологии; системата за запис на разговорите CARIN на TC&C, бизнес анализи на базата на Qlik, който показва широк спектър от справки и статистики. На голям екран в офиса на агенцията тече непрекъснато ключова статистическа информация, която агентите следят. Реализираната архитектура на решението позволява гъвкаво разпределение на работата на служителите.
СУИЦ на НАП се използва активно не само от информационния център на НАП, но и от други специализирани звена на Агенцията. Стремежът на екипа, ръководещ агенцията, е все повече хора да се самообслужват, като намират информация на уебсайта на НАП, но не винаги това е възможно. Понякога гражданите и бизнесът срещат затруднения с идентифицирането с ПИК или удостоверяването с електронен подпис и се обръщат за съдействие по телефона.
Резултати и ползи
В най-слабите си дни, експертите на агенцията получават стотици обаждания, а в дни на месечни и годишни приключвания, както и данъчно отчитане, линиите са натоварени на максимум. С минимален екип, СУИЦ успява успешно да предложи обслужването на над 3 милиона данъчно задължени лица.
Национална агенция за приходите е може би най-успешно работещата държавна институция с най-голям брой добре развити информационни системи и услуги. Стратегическа задача на агенцията е да продължи успешно да информира гражданите за техните данъчни задължения, да дава справки и да събира приходи за държавната хазна.